Välkommen till min nya blogg!

Denna blogg tillkom efter att jag i Augusti 2011 började med
LCHF-kosten som ett rent test för att se hur denna skulle
fungera med min träning. Träning som framförallt består av
löpning, rullskidor och vanligt längdåkning.
Det stora målet varje år är Vasaloppet.
Delmål under året är även göteborgsvarvet, stockholm marathon
och lidingöloppet.

Testet som skulle vara i en månad har lett till en total kostförändring.
Redan i September 2011 började jag märka dramtiskta förändringar.
Först och främst gick jag ganska omgående ner 7kg.
Blev mycket piggare. Inga sk sockerdippar efter varje måltid.
Träningsmässigt började det också att märkas. Kunde träna mycket
längre och hårdare pass utan att energin tog slut.

Så inför årets stora händelse, vasaloppet, kom det slutgiltiga testet.
Skippade den traditionella kolhydratuppladdningen.
Åt helt normalt dagarna innan. Allstå minimalt intag av kolhydrater(ca 25 gram per dygn)
Lite extra intag av fett än normalt gjorde jag.
Under loppet drack jag bara vatten. Skippade helt den traditionella blåbärssoppan och sportdrycken.

Resultat:

Gjorde mitt livs lopp. Med mycket mindre träning än tidigare år.
Har i tidigare vasalopp haft svackor och hela tiden under loppet varit
tvungen att tillföra kolydrater i form av bullar, blåbärssoppa och sportdryck.
Ändå har det känts att energin i kroppen har sinat.
Nu, inga svackor och med sprudlande energi under hela loppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0